آموزش عمومیمطالب روز

چه عواملی باعث رونق هر چه بیشتر کسب و کار ها می شود

اولین عامل خلق ارزش و کارایی آن ارزش برای مخاطب

اولین دلیل رونق روز افزون کسب و کار ها از آفلاین گرفته تا آنلاین خلق ارزشی بدیع ونیز برطرف کردن نیازی از مشتری است . بعنوان مثال کاری که بیل گیس در ماکروسافت انجام داد یعنی درک نیاز کاربر و تلاش مبتکرانه برای رفع این نیاز در آن زمان بود. کامپیوتر های خانگی در آن دوران رواج چندانی نداشت یکی از دلایل اصلی این امر نبود رابط کاربری راحت با محیط گرافیکی جذاب بود . بیل گیس توانست این خلع بنیادی را با طراحی سیستم عاملی بسیار کار امد و روان وزیبا به نام ویندوز رفع کند و بازاری برای شرکتش ایجاد کرد که بسیار بسیار بزرگتر از حد تصور خیلی از پیشکسوتان این صنعت درزمان فعالیت ماکروسافت بود. دراصل بیل گیس با این کار برای کسب و کارش بازارسازی کرد و نتیجه اش هم مشخص است چندین سال متوالی نام بیل گیس به عنوان ثروتمند ترین فرد جهان در صدر فهرست افراد ثروتمند جهان ثبت گردید.

شرکتی مثل گوگل به نیازی اندیشید که در وجود انسان بسیار بنیادین ریشه دارد و این نیاز چیزی نیست جز جست و جو. با گسترش روز افزون کامپیوتر خانگی و همچنین گسترش شبکه سراسری اینترنت معدود انسان های فرصت بین فرصت استفاده از این بازار کاملا بکر را دریافتند و از این فرصت برای خلق برندی چون گوگل بهره بردند .

مثال دیگری از خلق ارزش در کسب و کارمربوط است به مارک زاکربرگ که توانست نیاز ارتباطات را که از بنیادی ترین نیاز های بشری ست تشخیص دهد . وبستری فراهم کند تا این نیاز را در مخاطبین خود تامین کند و در عرض تنها ۶ سال به سرمایه ۶۰ ملیارد دلاری دست یابد.

دومین دلیل باور های بزرگ و دیدن فرصت های که دیگران ندیده اند

در دنیایی که به سرعت در حال دگرگونی و تغییر است فرصت ها نیز به سرعت پیدا می شوند و در این بین کسانی که باور های بزرگتری داشته باشند میتوانند از این موقعیت ها کمال استفاده را کنند نمونه این افراد ایلان ماسک است که در شرکت هایش بسیار جلو تر از زمان حال فکر و حرکت می کند در شرکت ایکس اسپیس شعارش این است که ما می خواهیم هزینه های سفر به فضا را کاهش دهیم . چندین پروژ چند صد میلیون دلاری با ناسا را در حال انجام دارد و در شرکت خودرو سازی تسلا نیز فرصتی را تشخیص داد و در راستای آن فرصت کار های انجام داد که کمتر کسی به فکر این موقعیت ها بود. در زمینه خودرو های برقی از بسیاری از رقبای با سابقه پیشی گرفته در زمینه ساخت زیربنا های لازم برای استفاده از خودروهای برقی چند هزار ایستگاه سوپر شارژ در سراسر کشور امریکا ایجاد کرده و فاصله خود را با رقبای با سابقه آمریکایی , آلمانی , ژاپنی و کره ای خیلی زیاد کرده و نیز سری آخر ماشین های برقی خود را در مقیاس ۴۰۰٫۰۰۰ دستگاه درعرض چند روز پیش فروش کرد , تا درزمینه پیش فروش خودرو رکورد جدیدی را ثبت کند .در اصل امکانات بسیار فرا تر از حد تصور خودروهای ساخت شرکت تسلا مثل سامانه هدایت خودکاربدون راننده , امکان استفاده ازسوخت کاملا رایگان , ایجاد هزاران جایگاه سوپر شارژ در سراسرآمریکا وخدمات پس از فروش ویژه باعث شده شرکت خودرو سازی تسلا با قدمتی کمتر از ۲۰ سال پشت رقبای بسیار باسابقه خود را به خاک بزند.

برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن